Søg i bloggen

mandag den 15. april 2013

Dette er en strikkeblog ikke en madblog - meeen...



Jeg bliver nødt til at give jer en opskrift, som jeg fandt i Politiken. Den er så voluminøs, så du måske kun laver den  en eller to gange om året - men prøv den siger jeg, prøv den...

I weekenden havde vi alle børn med tilhørende kærester hjemme, så lidt ekstra lækkert skulle der laves. Vores børn spiser aldrig noget, der ligger udover proteinshakes og -barer. De lever deres liv i fitnesscentret, og normalt står den på grønne salater eller noget i den boldgade. Men i weekenden havde jeg lavet disse dessertsnack og vi blev enige om "at skulle der syndes, så skulle det gøres med maner"

Og der blev syndet...

Sådan en kaloriebombe stammer naturligvis fra Amerika. Det er kun amerikanerne der laver noget, der ligger på grænsen til vulgært; men så alligevel på en eller anden måde går an. Her kommer den...



ROCKY ROAD

Ingredienser:

1 pose Dumle-karameller
100 g skumfiduser
ca. 10 Digestive-kiks
50 g usaltede pistacienødder
50 g paranødder
300 g mørk chokolade
100 g smør
3 spsk. lys sirup.

Sådan gør du:

Skær karamellerne og skumfiduserne i mindre stykker. Knus kiksene groft og hak nødderne groft. Smelt chokoladen over vandbad sammen med smørret og siruppen, og tag en trediedel til side. Vend de resterende  ingredienser i den største mængde chokolade og hæld blandingen i en lille bradepande foret med bagepapir. Top med den chokolade, du satte til side, så overfladen bliver fin og ensartet.
Lad blandingen sætte sig mindst en time, før du skærer den ud i mindre firkanter.






Og nu til noget helt andet.

Jeg har fået lavet forstykket færdig på min sommerbluse i Lerke.
Den er egentlig meget meget nem at strikke, hvis bare man gør, som der står skrevet i opskriften; men min hjerne havde åbenbart læst noget andet, end det der faktisk stod. Så blusen blev hyldet op. Og nu er den strikket for anden gang.
Men pyt med det, for den er hurtig at strikke.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar