Søg i bloggen

lørdag den 9. februar 2013

cardigan af Lett-Lopi

For nogle år siden strikkede jeg en tyk cardigan til min mand. Jeg havde fundet noget billigt garn i et supermarked. Det er måske godt nok til at strikke et tørklæde af; men at begynde at strikke en hel sweaters eller lignende er jo ikke særlig klogt!

Når jeg ser i bagklogskabens ulidelige klare lys, så kan jeg faktisk ikke i dag forstå, at jeg kunne finde på det. Det er jo ikke til at vide, hvordan garnet gebærder sig plus det faktum, at pris og kvalitet hænger sammen.


Nå, men manden havde den på og første gang jeg vaskede den, så hængte den nede om knæene m.m.
Lige siden har han bedt om en ny (magen til); men jeg havde jo ikke skrevet ned, hvordan jeg have mixet den sammen. Så nu er der gået et par år og jeg var jo godt klar over, at lige i den cardigan havde jeg et hængeparti.



Nu er jeg gået i gang og forstykkerne er færdige. Mønstret er en smule anderledes; men grundformen bliver den samme. Jeg strikker den med en tråd Lett-Lopi og en tråd Arwetta Classic og det bliver en rigtig vamset herre-cardigan.

Min mand er af den overbevisning, at det altid er børnene der står først i køen til hjemmestrik; men nu vil jeg bevise noget andet.

Jo, han taler meget om en morfar-vest med høj halsudskæring... 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar